vrijdag

RETROSPECTION...


TEN THINGS FOR 2010 [in dutch / imported from conceptschool.blogspot.com 

To see if there was any truth in it...

10 DINGEN VOOR IN 2010

 

1 / Over tot de Orde van de Dag!

Vergeet de recessie: de maatschappelijke veranderingen die 2010 zullen domineren werden ver voordat we tijdelijk in de afgrond staarden al in gang gezet.

2 / Verstedelingen

Stadscultuur is dé cultuur. De extreme verstedelijking zal in 2010 [en de komende jaren] leiden tot massale toename van veeleisende consumenten, over de hele wereld.

3 / WWWaar ben jij nu?

Meer mensen delen straks, ‘real time’, wat ze meemaken, zien, doen, kopen, beluisteren, bewonderen en zo voorts. En er zijn meer zoekmachines en meer diensten voor het bijhouden van dat alles. Op thema, onderwerp of merk, [life]style, leeftijd, etc.
2010 is het jaar van consumenten die samen [be]leven in één grote live stream van vers gedeelde ervaringen van collega-consumenten.

4 / FluctuLuxe

Nauw verbonden met de gewenste status (en die wordt steeds gefragmenteerder), willen consumenten luxe en fluctueert luxe steeds meer, al naar gelang wat consumenten willen.

5 / MassaMixen

Online levensstijlen zijn, in tegenstelling tot wat men aanneemt, een stimulans voor ‘echte’ ontmoetingen. Het is nu al zo en alle clichés en voorspellingen over een bureaugebonden, virtuele, geïsoleerde toekomst worden te niet gedaan.

6 / Eco moet Makkelijker

Om in 2010 sommige zinvolle duurzaamheiddoelstellingen écht te bereiken, moeten bedrijven en regeringen, het consumenten makkelijker maken ‘groener’ te worden. Dit kan alleen door doelmatige beperkingen van de vervuilende alternatieven.

7 / Infolust!

‘Tracking’ en ‘Alerting’ heet de nieuwe zoeken. In 2010 gaan er talloze nieuwe opsporings- en waarschuwingsdiensten ontstaan, die de consument helpen de macht over het web uit te breiden.

8 / Voorgebakken Naastenliefde

‘Goede Doelen’ worden volgend jaar, door de tijdgeest, in een andere vorm gegoten. Er komen meer pragmatische en coöperatieve ‘goede doelen’. Sociaal maatwerk voor de vrijgevige consument.

9 / Voorzorg wordt Nazorg

Met honderden miljoenen consumenten, die er een of ander online-profiel op na houden, wordt 2010 een goed jaar om bepaalde diensten in te voeren om hen [ook financieel] optimaal te laten profiteren. Dus we gaan van modellen gebaseerd op een voorzorg [kopen, betalen, zoeken] naar digitale diensten gebaseerd op nazorg [maar wat moet je er nu mee?].

10 / De Volwassenaar

2010 wordt nog eigenzinniger, gedurfder, uitgesprokener en waarschijnlijk zelfs rauwer; dan 2009. Bedank daar de ‘online-wereld’ maar voor. En jij, als ‘merk’, wordt [jij] ook gedurfder !/?

[Bron http://trendwatching.com/briefing/#business bewerking Rob Verhoeven 2010]